Bus topolojisinde tüm iş istasyonlarının üzerinde olduğu bir hat mevcuttur. Bütün istasyonlar hattaki tüm mesajları inceler ve kendine ait mesajları alır. Hattaki bilgi akışı çift yönlüdür. Kaynak istasyon bilgiyi hatta bırakır. Bilgi her iki yönde ilerleyerek hatta yayılır. Ancak bu topolojide aynı anda iki istasyonun bilgi göndermesi durumunda bilgi trafiği karışır. Bunu önlemek için hattın paylaşımını düzenleyen protokoller kullanılmalıdır. Ortak yol topolojisi kullanılarak kurulan ağlarda koaksiyel kablo kullanılır, Her bir
istasyona T- konnektör takılır. İlk ve son istasyona ise sonlandırıcı (Terminatör) bağlanarak ağ sonlandırılır.
Bu topoloji ağ performansı en düşük olan topolojilerden biridir. İki istasyon arası mesafe ince koaksiyol kullanıldığında 185 metre, kalın koaksiyel kullanıldığında 500 metredir. İki istasyon arası mesafe minimum 0,5 metre olduğunda maksimum 30 istasyon kullanılabilir.
Ortak yol topolojisine uygun bağlantıda dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:
- Bağlantı gerçekleştirilirken T- konnektörler doğrudan network kartına takılmalıdır.
- Eğer bir istasyon uzağa yerleştirilecekse T- konnektör’ den çıkacak bir kablo ile uzatma yapılmamalıdır.
Bus topolojisinin;
Avantajları
- Kablo yapısı güvenilirdir.
- Yeni bir istasyon eklemek kolaydır.
- Merkez birime ihtiyaç duyulmaz.
Dezavantajları
- Maksimum 30 istasyon bağlanabilir.
- Ağın uzunluğu ince koaksiyelde 185, kalın koaksiyelde 500 metreden fazla olmaz.
- Bir istasyonun arızalanması bütün ağı devre dışı bırakır.
- Arıza tespiti zordur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder